Andělé HN v akci

25. July 2020
Preview photo in the page header. The image is part of the site structure and could be connected to the content.

Ředitelka Amazing Places Hana Krausová se stala jednou z tváří projektu Andělé Hospodářských Novin. Ty se spojily s nejkreativnějšími mozky českého byznysu, aby pomohly dalším podnikatelům. Přečtěte si článek, jak radila začínajícím podnikatelkám v oblasti glampingu. 

 

Monika Bruknerová a Martina Svobodová před časem propadly kouzlu glampingu, luxusní formě kempování. Dvě kamarádky z Prahy si proto společně vysnily, že najdou v Česku kousek přírody, kde si postaví vlastní luxusní příbytek a kde budou trávit volný čas. Nakonec jim do cesty vstoupil kousek přírody o hodně větší, než původně zamýšlely, a sen o jednom místě k relaxaci se proměnil v podnikatelský projekt. 

"Poprvé jsem se s glampingem setkala před třinácti lety v africké Botswaně," vysvětluje Bruknerová. Způsob, jak trávit čas v přírodě, ale zároveň být v luxusu, má dlouhou historii právě na africkém kontinentu. "Původně jsme hledaly místo, kde bychom si něco takového mohly postavit jenom samy pro sebe," vzpomíná Bruknerová. Na internetu ale našly inzerát na prodej celého areálu. "Vůbec to neodpovídalo našim představám o rozloze ani ceně," říkají.

Lokalitu v Královéhradeckém kraji si ale obě na první pohled zamilovaly. "Je to soustava rybníků a sádek s velkou loukou a lesem," popisují. Původní majitelé objektu navíc za sebou nechali velký kus práce a Bruknerová se Svobodovou nechtěly, aby přišla vniveč. "Začaly jsme hned hledat spoluinvestory, protože samy bychom to nezvládly." Na projektu už nyní společně pracují více než rok. V areálu se chystají postavit více než deset ubytovacích jednotek, sál na cvičení jógy či pořádání malých společenských událostí, chybět nebude ani sauna.

Od začátku pro ně bylo důležité, aby projekt nenarušoval původní krajinu ani život v blízké vesnici. "Nechtěli jsme tam vpadnout jako banda Pražanů, kteří si tam budou dělat, co chtějí. Proto jednáme i s tamním starostou," říká Bruknerová. "Je to o tom, zapojit i místní lidi, kteří lokalitu znají, projekt tak zároveň bude něčím, co vychází i od nich," doplňuje Svobodová.

O tom, že chtějí zachovat co nejvíce původního místa, vypovídá i pilotní projekt, kterým chtějí svůj byznys odstartovat. Na místě, kde v objektu původně stávala rozpadlá maringotka, vyroste nová, už ale v glampingovém stylu. Podle Svobodové je to skvělá příležitost, jak propojit staré s novým. První návštěvníci by se v maringotce mohli ubytovat už na podzim. Momentálně tak podnikatelky stojí před první ostrou zkouškou svého byznysu. Aby se vyvarovaly počátečních chyb, které by mohly jejich podnikání definovat i v budoucnu, obrátily se na platformu Andělé HN. Ta propojuje lidi, kteří potřebují poradit s podnikáním, s českými byznysovými špičkami.

"Už na začátku jsme si říkaly, že když už to budeme dělat, dostaneme se na web Amazing Places," říkají podnikatelky s úsměvem. O pomoc proto požádaly přímo výkonnou ředitelku projektu Hanu Krausovou, jednoho z Andělů HN. "Ze své práce v Amazing Places mám zkušenosti s mnoha projekty a jejich tvůrci. Po letech jsem zjistila, že sebekrásnější místo, design, který postrádá nadšené a ryzí majitele, dlouhodobě nemá šanci na úspěch. Právě Martina a Monika mě přesvědčily, že do svého snu vkládají maximum energie a vášně a velmi oceňuji, že se do celé tvorby svého kouzelného místa pustily s vervou a vše dělají poctivě a kvalitně," říká o projektu podnikatelek Krausová. "Společně jsme si povídaly o všech úskalích provozu takového projektu a obě dámy do toho jdou s vědomím, že si vše odpracují samy a hostům se budou osobně věnovat. To je základní předpoklad úspěchu, protože kdo jiný do péče o hosty vkládá více než samy majitelky," doplňuje.

Probíraly mimo jiné marketingovou strategii, ale i dodavatele či technické záležitosti typu rezervačního systému. Tam by mohly podle ní podnikatelky nejvíc narazit. Původně si totiž pro rezervace ubytování chtěly nechat vytvořit vlastní aplikaci. "Aktuálně na to už ale existuje technické řešení a nemá smysl jít vlastní cestou," vysvětlují s tím, že si teď vhodný rezervační systém vybírají. "Pro začátek se stačí pohybovat na sociálních sítích a případné rezervace řešit prostřednictvím zpráv," vyjmenovává Bruknerová jednu z rad Krausové.

Důležité bude také správné nastavení cen, které má v případě ubytovacích služeb svá specifika. V případě, že chce člověk relaxovat, neměl by každou chvíli přemýšlet nad tím, jakou službu si musí doplatit. "Rada tak zněla, abychom všechno, co chceme hostům nabídnout, zahrnuly do ceny," uvádí podnikatelky. "Momentálně se snažíme všechny tyto služby definovat. V tomto ohledu nás paní Krausová nasměrovala ke start-upům. Spousta jiných začínajících projektů nás tak může doplnit." Co se marketingové strategie týče, měla by se vyvíjet s tím, jak postupně roste projekt, a určitě je lepší ji nechat na profesionálech. Za designem loga tedy stojí David Hovorka, tvorbu budoucího webu má na starosti společnost Reni Creative, která jim aktuálně spravuje i jejich instagramový účet a facebookový profil TwoFingerscz.

Podnikatelky si také chtěly ujasnit, kdo bude jejich klientem. Původně nepočítaly s tím, že v objektu budou posilovat  pokrytí wi-fi připojením. I díky zkušenosti s pandemií nemoci covid-19 ale svůj záměr přehodnotily. "Tím, že se kvůli pandemii řada lidí přesunula na home office, vznikl nápad, že místo domů by si práci mohli vzít s sebou do přírody. Sem nás také pomohla nasměrovat paní Krausová," říkají podnikatelky. Stabilní wi-fi tak nakonec bude v celém areálu.

Řeč přišla i na aktuální situaci na českém trhu a na to, zda je po podobných službách poptávka. Podle Krausové je momentální situace tomuto typu podnikání příznivě nakloněna. "Doufám, že se nebudu rouhat, ale postcovidová situace nahrála cestování po Česku. O jeho propagaci se dlouhodobě snažíme a letos opravdu většina z nás pojede na dovolenou právě po naší vlasti. Obecně je trend glampingu v Česku velkým fenoménem. Paradoxně jsou hosté ochotni za takové ubytování utrácet vysoké částky. Platí totiž za výjimečnost, klid, blízkost přírodě a především soukromí. To jsou hodnoty, které jsou pro mnoho lidí k nezaplacení," hodnotí Krausová.  

Po pilotním projektu s maringotkou začne výstavba dalších obytných jednotek. Ty budou svého druhu jedinečné, protože příbytky pro glamping v Africe by v českých podmínkách mohly být využívány jen krátké období v roce. Místo toho vzniknou podle návrhu architektonické kanceláře VLLNNA dřevostavby na bázi chatka stan, kde podle podnikatelek mohou klienti strávit příjemné chvíle od března do října, větší dobrodruzi pak i mimo toto období. Ostrý provoz celého areálu by měl začít příští rok na jaře. S Hanou Krausovou zůstávají podnikatelky i nadále ve spojení. "Pozvaly jsme paní Krausovou do naší pilotní maringotky. To, jestli se na portálu Amazing Places ale skutečně objevíme, bude samozřejmě záležet na kvalitě námi poskytovaných služeb," doplňují se smíchem.

Autor: Simona Schröderová

 

Celý článek si můžete prohlédnout přímo na stránkách HN

Similar articles