Milionové Volvo

18. srpna 2022
Náhledová fotografie v záhlaví stránky. Obrázek je součástí struktury webu a může se vázat k obsahu.

Auta jsou prý dnes jen spotřební zboží. Lidé je používají jen k dopravě, moc se o ně nestarají, a když něco začne zlobit, raději se jich zbaví. Naštěstí ne každý to takhle má. Pořád se najde dost automobilových nadšenců, kteří svého čtyřkolového parťáka opravdu milují a patřičně se o něj starají.

Je to právě péče, starost a pozornost, co rozhoduje o tom, jak dlouho nám krásné věci vydrží. Platí to i pro auta – z těch přehlížených, která majitelé používají pouze jako spotřební zboží, mohou být po pouhých dvou stech tisících najetých kilometrech zubožené vraky. Ta milovaná a opečovávaná mohou zvesela najíždět další a další statisíce. Nevěříte?

Seznamte se s Jaroslavem Hlobilem a jeho Volvem V70 D5 z roku 2003, kterému na tachometru svítí milion. Tedy přesněji 999 999 kilometrů, protože na rovný milion nemá počítadlo dostatek čísel. Pan Jarda si ho pořídil jako ojeté v roce 2008, kdy už mělo na tachometru 157 tisíc. Ale celý příběh se začal psát mnohem dříve…

„Bylo to jednou u kamaráda, který měl jedno z prvních S80 v republice z konce roku 1999. Tam jsem se do značky Volvo poprvé zamiloval – krásný design, spousta pohodlí a jistota bezpečí,“ vzpomíná pan Jaroslav na moment propadnutí švédskému kouzlu. „Od té doby jsem měl dvě čtyřicítky a třicítku, a když jsem objevil u prodejce Volva v Praze tuhle zlatou sedmdesátku, musel jsem ji mít.“ Určitě ani netušil, jaký život je spolu čeká…

 

Příběh lásky a péče

Za těch čtrnáct let spolu totiž najeli těžko uvěřitelných 843 tisíc kilometrů. „Dlouhou dobu jsem pracoval pro firmu IKEA. Pendloval jsem mezi Prahou, Ostravou, Bratislavou a Budapeští, občas jsem jezdil i do Polska. Najet tak přes šest tisíc kilometrů za měsíc nebyl žádný problém,“ vysvětluje úctyhodnou porci na počítadle kilometrů. Čekali byste, že při takovém nájezdu se auto dávno rozpadne. Nebo bude olítané až na kost. Jenže největší šok je, že je stále ve skvělé formě!

„Před pár dny jsem byl na STK. Technik si pod něj vlezl, chvíli ho okukoval a pak se nevěřícně ptal, kolik že má najeto,“ usmívá se pan Jaroslav. Jasně, má své šrámy. Do pravých zadních dveří se dostala voda a začaly reznout, čalounění sedačky řidiče je natržené a vyhřívání v sedadle řidiče to už dávno vzdalo. Ale jinak byste mu ten milion vážně nehádali. Kabina pořád působí útulně a prakticky vše v ní funguje. Motor naskočí na první otočení a jen si přede. Podvozek žehlí i rozbitý asfalt a řízení je pořád přesné a dodává jistotu, že byste s autem mohli klidně vyrazit napříč kontinentem. A to všechno proto, že dostalo od svého majitele patřičnou péči.

 

„Jezdil jsem s ním hlavně dlouhé trasy, to byla velká výhoda. Díky nezávislému topení taky nikdy nestartovalo zastudena. Na výměnu oleje jsem jezdil vždy po předepsaných dvaceti tisících a pravidelně jsem ho měnil i v převodovce. Taky do nafty jsem přidával aditiva,“ vypočítává svědomitý majitel. „Ale hlavně jezdilo vždycky do autorizovaného servisu, kde se o ně patřičně postarali.“

Zajímá vás celý příběh? Přečíst si ho můžete zde a pokud plánujete nákup nového vozu, tak dobrou zprávou od Volva je, že při včasném objednání modelů Volvo XC90, XC60 a XC40 mild hybridní varianty vám budou vozy doručeny do konce roku 2022.

Podobné články