Kouzelné Česko po pandemii

9. dubna 2020
Náhledová fotografie v záhlaví stránky. Obrázek je součástí struktury webu a může se vázat k obsahu.

Tohle měl být jiný příběh. Hedonistické povídání o tom, jaké máme v Česku úžasné a stylové hotelové koncepty na krásných místech. Jak jsme se naučili vychutnávat si život, oceňovat výjimečnost. Užívat a vážit si krás rodné země. Vítejte v krásných časech, tak se to třeba mohlo jmenovat. Když jsem se s Petrem Kotíkem, zakladatelem portálu Amazing Places, který aspiruje na garanta stylového cestování po Česku, potkala před Vánocemi, nebyl důvod k ničemu jinému než k optimismu. 

Sešli jsme se v trendy kancelářích Amazing Places - objevitelé kouzelných míst úřadují z přestavěné kotelny v pražském postindustriálním Karlíně. Uprostřed stohů dárkových voucherů, které všichni členové týmu pomáhali rozesílat natěšeným zájemcům po celé republice. Platforma, která nabízí databázi výjimečných míst, kam se opravdu vyplatí jezdit, rozjela jejich prodej v létě. Za půl roku prodali poukazy za bezmála dvanáct milionů.

Prodej, který Petr Kotík jako výhradní majitel a investor dosud dotoval ze svého, se tak po pěti letech překlopil do černých čísel a na letošek měli v Amazing Places naplánovaný další zásadní krok v expanzi. Rozjet vlastní rezervační systém, který umožní bookovat si hotelové pokoje napřímo z jejich webu. A násobně tak nastřelí transakční ekonomiku firmy. „Přestože se držíme konzervativních odhadů, částky, které jsou lidé ochotni utratit za domácí dovolenou, neustále rostou. Věřím, že se do roka dostaneme ke 100 milionům obratu,“ plánoval Petr.

                                                                        ...

A virová nákaza zatlačuje kamsi do temnot i původní Petrovu vizi, nad kterou kdysi přemýšlel při svém terapeutickém pobytu ve tmě. Vystavět pod značkou Amazing komplexnější byznysový ekosystém, který tvoří alternativu k masovému pojímání turismu. Objevovatelé kouzelných míst však ponurým chmurám nepropadají. Jak už Petr Kotík zjistil před šesti lety, ve tmě a tichu přece můžou myšlenky vyrůst. Celospolečenský blackout tak vnímá jako možnost podívat se na věci s odstupem a zamyslet se nad tím, jak vše dělat lépe. Kouzelněji.

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Forbes. K dostání na novinových stáncích.

Podobné články