Máme nové logo! A nejen to.

28. prosince 2018
Náhledová fotografie v záhlaví stránky. Obrázek je součástí struktury webu a může se vázat k obsahu.

Amazing Places má po čtyřech letech svého působení  skoro 250 tisíc fanoušků na sociálních sítích a ve svém portfoliu již více než 200 míst. Jedná se o hotely, penziony, chalupy a restaurace, které mají ale jedno společné. Jsou to kouzelná místa s úžasnou atmosférou. Za designem nejen loga i dalších materiálů jako brožur, samolepek či webu stojí náš art director  Jan Kolář, kterého jsme požádali o představení celého vizuálního stylu.


 

„Velké A v logu představuje slovo amazing, kroužek pak odkazuje na zápis zeměpisných souřadnic.”

Původní a nové logo

 

 

Každé z míst, které se nacházejí v Amazing Places je jiné a má zcela unikátní charakter. Romantický srub uprostřed lesů, rodinný designový boutique hotýlek, dům v korunách stromů, nebo například moderní spa a wellness hotel s kapacitou několik stovek lidí. Každé z nich působí na návštěvníka jinak a každé má svou vlastní individualitu. Proto jsem už od začátku pracoval s myšlenkou, že vizuální identita pro Amazing Places nesmí tyto individuality potlačovat, ale naopak je podporovat a spojovat.

Pro majitele, Petra Kotíka, je Amazing Places jako jeho dítě. Takže jsme nejdřív hodně času věnovali tomu, abych všechno dobře pochopil a poznal jeho samotného i celý jeho tým. Jak se v průběhu ukázalo, bylo nutné vytvořit základ většího systému značek, který by bylo možné použít i na další případné budoucí projekty pod značkou Amazing. Bylo také nutné se poprat se dvěma zcela odlišnými cílovými skupinami. Na jedné straně jsou to kouzelná místa a jejich majitelé a na straně druhé lidé, kteří ta místa díky Amazing Places objevují a navštěvují.

Rodina logotypů

 

Původní barevné, složité a nepříliš praktické logo bylo nahrazeno jednodušším, typografickým. Nové logo má 3 základní provedení. Samotný symbol, tedy písmeno A s kroužkem, standardní verzi s celým názvem Amazing Places a potom rozšířenou verzi, která odhaluje, co všechno se pod Amazing Places skrývá: amazing view, amazing design, amazing nature, amazing cuisine a mnoho dalšího. Tato rozšířená varianta může být různě dlouhá, lze ji přizpůsobit libovolnému formátu a je schopna v podstatě uvést značku sama o sobě.

Pracovní varianty

 

Velké A v logu představuje slovo amazing (tedy ohromující, úžasný, udivující, překvapivý) a zdůrazňuje prémiovost – áčkovost celého brandu. Kroužek odkazuje na zápis zeměpisných souřadnic (např. 50°5′14″ s. š., 14°25′16″ v. d.) a zároveň znázorňuje slunce (tedy hřejivý pocit, pozitivní atmosféru). Motiv slunce z loga je pak promítnut i do ikonografie.

 

Základem vizuální identity je sans serifové písmo Gill Sans Nova, které díky svému humanistickému charakteru Amazing Places perfektně sedí. Barvy jsou vybrány záměrně neutrální. Každé kouzelné místo má totiž svou vlastní identitu a vyvolává úplně jiné emoce. Proto se pracuje převážně s černou a bílou barvou, které je možné doplnit podle potřeby o další barvu (např. zlatou). Dominantní černá je určena hlavně pro komunikaci značky jako takové a její prémiovosti. Bílá barva je pak použita při představování kouzelných míst, aby měly dostatek prostoru vyniknout jejich vlastní příběhy. Důraz je kladen také na volbu použitých materiálů. Tiskne se např. na černý nebo “recyklovaný” papír a celkově se používají materiály s výrazným charakterem či texturou.

 

Aplikace vizuálního stylu

Součástí rebrandingu bylo kromě nového loga, nastavení vizuálního stylu a základní sady aplikací vizuální identity také například vytvoření nových certifikátů a samolepek pro oceněná místa, tištěná brožura, elektronická prezentace, šablony dokumentů pro Word a Keynote, sada rollupů nebo třeba grafika pro podsvícené bannery do interiéru.

 

Podobné články